تولید چرم
 
چهار شنبه 3 بهمن 1397برچسب:, :: 19:6 ::  نويسنده : چاپ پیکی

تولید چرم

چرم، جنسی می باشد که در دباغی از پوست خام جانوران، به خصوص گاو حاصل می گردد. پوست فسادپذیر را در فرایند دباغی تبدیل می کنند به یک مادهٔ طبیعی پایدار، دایمی و انعطاف‌پذیر برای کاربردهای مختلف. پایه ی فناوری باستانیان را چرم در تلفیق با چوب، تشکیل می داده است. صنعت چرم و صنعت خز با یکدیگر تفاوت دارند. این تفاوت از اهمیت مواد خام قابل استفاده در هر کدام نمایان می باشد. مواد خامی که در صنعت تولید چرم استفاده می شوند، محصولات فرعی صنعت گوشت می باشند؛ در صورتی که ارزش گوشت از ارزش پوست بیشتر می باشد.

 

گروه پیکی، دفتر خدمات چاپ و تبلیغات پیکی، شرکت داده پردازان گنجینه اول پیکی

 

مواد خامی که در صنعت تولید چرم از آن ها استفاده می کنند، دارای ارزش بیشتری از گوشت می باشد و به همین دلیل گوشت به عنوان یک محصول جانبی بیان می گردد. تاکسیدرمی این اجازه را به انسان ها می دهد که از پوست حیوانات استفاده کنند، در واقع سر و قسمتی از پشت آن ها مهم‌تر از پوست‌شان می باشد. کاربرد پوست‌ها و پوست‌های خام در ساخت چسب و ژلاتین می باشد. چند راه است که در نتیجهٔ آن‌ها، پوست جانور تبدیل به یک مادهٔ انعطاف‌پذیر و محکم به نام چرم می‌شود این موارد موجب شکل گیری تجارت پر سود تولید چرم می شود.

 

پوشاک و کیف و کفش چرم، پوشاک و کیف و کفش چرم رشت

 
  • حیوانی: این نوع چرم از پوست حیوانات به دست می آید. از حیوان هایی نظیر گوسفند، گاو، بز، شترمرغ، مار و … چرم تولید می شود.
  • چرم گوسفند: چرم گوسفند چرمی زیبا، با قیمتی مناسب بوده و مداوم نیز می باشد. چرمی که از پوست گوسفند تولید می شود دارای کیفیت زیادی می باشد و دارای ارزش ریالی بالایی نیز می باشد. 
  • چرم گاو: چرم گاو چرمی با دوام و مقاوم می باشدکه با وجود تولید کردن الیاف پیشرفته، همچنان در بیشتر موارد نظیر دستکش ایمنی در کاربردهای شیمیایی و پوشش حرفه‌ای موتور سواری از انتخاب های عالی می باشد. تولید چرم گاو روشی بسیار سنتی می باشد و از قدیم الایام بسیار محبوب می باشد.

 

تبلیغات مشاغل گیلان، ثبت تبلیغات مشاغل گیلان، مشاغل گیلان

 

  • انسانی: در انگلیس شرکتی می باشد که بر طبق قرارداد با افراد داوطلب، بعد از مرگشان با پوست آن ها کمربند، کیف و کفش از چرم انسان (بعد از انجام عملیات لازم بر پوست) تولید می نماید و با قیمت بالا به طور محدود می فروشند.
  • گیاهی: تولید این نوع چرم با استفاده از تانن (از ریشهٔ tanning به معنای دباغی) و اغلب عناصری که در پوست تنه و میوه بعضی از درختان (مانند مازو) پیدا می‌شوند، صورت می گیرد. چرم گیاهی، چرمی انعطاف‌پذیر می باشد و رنگ آن قهوه‌ای‌ بوده که میزان رنگش به ترکیب شیمیایی و رنگ پوست بستگی دارد. چرم گیاهی در آب پایداری ندارد؛ بی‌رنگ شده و اگر بعد از خیس شدن، آن را خشک کنید، چروک می شود و انعطاف‌پذیری و نرمی آن کم می شود. شدت چروک شدن این نوع چرم در آب گرم،  بیش‌تر می باشد و تقریباً مانند ژلاتین می‌شود. علاوه بر اینکه سفت می شود و به طور احتمال شکننده نیز می شود. چرم جوشانده نمونه‌ای از چرمی می باشد که پس از قرار دادن آن در آب داغ، شناور شده و سفت می گردد. این اتفاق در موم جوشانده و موادی مانند آن نیز اتفاق می افتد. در تاریخ گاهی اوقات بعد از اینکه سفت کردنش انجام شد، از آن در زره‌ها و نیز در متصل کردن کتاب‌ها هم مورد استفاده قرار می گرفت. این نوع چرم، فقط نوعی چرم می باشد که در حکاکی و قالب‌گیری چرم می‌تواند مناسب باشد و مورد استفاده قرار گیرد.

 

بانک مشاغل گیلان، بانک مشاغل پیکی، سایت راهنما مشاغل گیلان

 

  • کرومی: چرم کرومی در سال ۱۸۵۸ اختراع گردید، این چرم با کرومیوم سولفات و نیز نمک‌های کرومیوم دیگر دباغی می گردد.
  • آلدهیدی: این چرم را با استفاده از ترکیبات گلوتارآلدهید یا اکسازولیدین دباغی می کنند.
  • ترکیبی: چرم ترکیبی به کمک بسپارهای آروماتیک مانند گونه‌هایی از نوولاک و نرادول ساخته می شود و دباغی می گردد.
  • آلومی: چرم آلومی با نمک آلومینیوم در ترکیب با چسبنده‌های متفاوت و منابع پروتئینی نظیر فلوئور، زردهٔ تخم مرغ و غیره دباغی می گردد.
  • پوسته خام: با تشکیل تراش‌های نازک بر روی پوست، شناور کردنش در آهک، و کشیدنش در موقعی که خشک می گردد درست می‌شود.

 

 

گیلان توریست، راهنمای سفر، تاریخ گیلان

 

 

چگونه چرم اصل را تشخیص دهیم

تشخیص دادن چرم طبیعی از چرم ساخته ی دست انسان در بعضی موارد بسیار سخت می باشد. قیمت چرم طبیعی از چرم مصنوعی بسیار گرانتر  می باشد. بعضی از کالاهای چرمی اگر با چرم اصل ساخته شوند، به طور معمول دارای شناسنامه می باشند که اطلاعاتی که به کالا مربوط می باشد در آن ها درج می گردد. در مورد بعضی از محصولات چرمی اگر ممکن باشد، به قسمت های برش خورده آن ها بنگرید. اگر در آن قسمت ها نشانه‌ای از حالت پلاستیکی و نرم دیدید چرم طبیعی نمی باشد. چرم را لمس نمایید. چرم طبیعی بسیار نرم و قابل انعطاف می باشد. چرم را بو نمایید. چرم طبیعی دارای بوی مشخص و خاصی می باشد که هرگز نمی‌توان از آن کپی‌برداری نمود. به بافت چرم بنگرید اگر گره‌ها، خلل و فرج های آن مطابق با الگویی قابل شناسایی باشد، چرم مصنوعی می باشد. از پشت چرم نیز می توان چرم طبیعی و مصنوعی را از هم تشخیص داد. چرم مصنوعی شامل پوششی در قسمت پشت بوده که زمان برش آسیب می‌بیند و کاملاً مشخص می باشد.

 

چرم، کیف و کفش چرم، کیف و کفش چرم گیلان

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







چرم
چرم و چرم سازی
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان چرم و آدرس peykichap.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: